Pořadače a jejich využití v praxi

Pořadače jako základní pomůcka k docílení dosažení a udržení pořádku v administrativě na pracovišti jsou svým provedením jednoduché, přesto existují určité rozdíly, které u niž může být pro zákazníka praktické tyto rozdíly znát. Naprostá většina pořadačů je vybavena pákovou mechanikou, menšinově se vyskytují i pořadače s mechanikou kroužkovou či závěsnou. Pořadač-má-li řádně sloužit- má být dokumenty zaplněn tak, aby s jistotou zamykal zámek na přední straně pořadače. Zároveň je dobré pořadač zaplnit jen to té míry, aby se při jeho otevření při uchopení zadní desky z jedné strany zadní deska neprohýbala. Nejlevnější pořadače v supermarketech jsou levné právě proto, že postrádají očekávanou tuhost desky. Ten, kdo se obrací k nejlevnějším řešením by si měl uvědomit, že  se zároveň musí smířit s touto nevýhodou. Určitým vodítkem pro maximální „zdravé“ množství dokumentů dává trn mechaniky. Dokumenty by měla být zaplněna pouze rovná část trnu.

 

Povrch pořadače je nejčastěji papírový (tzv. mramor či mramorový potisk), polypropylenový (vyznačuje se jemnou strukturou) nebo z laminovaného papíru. Tam, kde se nejedná o vysloveně čisté kancelářské prostředí, ale provoz jako sklad či dílna, vyplatí se zákazníkovi investovat do polypropylenového či laminovaného povrchu pořadače, který se dá čistit. Tam, kde zákazníkovi na provozu či na dílně ukazujeme „poctivě ohmataný“ nejlevnější pořadač s papírovým povrchem, ukazujeme naši nemístnou spořivost. V zákazníkově mysli může snadno vzklíčit otázka „pokud je pro ně podstatné ušetřit 10 korun na věci, kterou oni sami používají půl roku, jak asi budou šetřit na mé zakázce“? A dopad na zákaznickou důvěru je jasně negativní.

 

Zajímavou možností jak posílit firemní image jsou zakázkové pořadače, ale o nich-protože téma je rozsáhlejší-někdy příště.

 

Ing. Václav Kadeřávek – marketing KORONA CZ s.r.o.